Sprekende in een recent interview met de heer Ter Heide, producer van Killzone 2 bij Guerilla Games, en Mathijs De Jonge, project game director, is het een en ander bekend gemaakt rondom de game Killzone 2. Zo zou het spel ondersteuning bieden voor de SixAxis tilt-controls. Helaas kon de heer Ter Heide hierover nog niet al te veel duidelijk maken. De details rondom dit worden dan ook nog later onthuld om de spanning erin te houden bij de fans.
Naast dit draait het spel op een maximale resolutie van 720p (helaas geen 1080p) en een framerate van 30 frames per seconde. Op zich is dit relatief laag in vergelijking met andere games, maar de woordvoerders beloven een perfecte balans en dat het hen erg helpt dat Sony zo betrokken is bij het project en de ontwikkeling daarvan. In ieder geval worden alle credits voorlopig aan het developement team gegeven. De SPU’s zijn op dit moment erg nuttig voor de ontwikkelaar en men probeert zoveel mogelijk grafische pracht in de levels te proppen, met een zo acceptabel mogelijke framerate. De framerate zal dan ook dermate voldoende zijn om de game goed te kunnen spelen, maar alle details maken het niet mogelijk om met een rate van bijvoorbeeld 60 fps het spel te kunnen draaien.
Heide: It’s always a balancing act. We’re running at 720p, thirty frames per second, and of course one of the issues with the original Killzone was framerate. We wanted to make sure that we always maintain our framerate this time and that is a balancing act, how much can you throw on screen. We’ve got a very, very powerful machine, with its SPUs it’s taking care of physics, some of the AI processing, a lot of the rendering, so basically we can do a lot more than we could originally.
Meer lees je na op de website van Kikizo.