De grootte van de map van The Witcher 4 is vergelijkbaar met de grootte van die in The Witcher 3: Wild Hunt. Dat heeft Sebastian Kaemba, game director by CD Projekt Red, bekend gemaakt via de SkillUp. Volgens de developer is kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. De grootte van de map is dan ook niet het belangrijkste, maar het verhaal en de kwaliteit van de missies en omgevingen is van meer belang.
CD Projekt Red heeft officieel The Witcher 4 aangekondigd, waarmee een nieuwe trilogie in de Witcher-serie wordt ingeluid. In deze aankomende singleplayer open-world RPG neemt Ciri de hoofdrol over van Geralt van Rivia, wiens verhaal werd afgesloten in de oorspronkelijke trilogie. Het spel wordt ontwikkeld met behulp van Unreal Engine 5, wat een verschuiving betekent van de interne REDengine van de studio. Tijdens The Game Awards 2024 werd een zes minuten durende cinematische trailer onthuld, waarin Ciri een contract aanneemt in een dorp dat wordt geteisterd door een monster dat menselijke offers eist. De trailer toont Ciri’s nieuwe vaardigheden en wapens, waaronder een ketting en geavanceerde magische krachten.
Meer dan prima, ik vond de map ook groot genoeg. Groter is niet altijd beter, kijk naar Assassin’s Creed Odyssey bijvoorbeeld.
Niks mis met de map van Assassin’s Creed Odyssey. Je kunt er uren in vertoeven zonder verder activiteiten te doen, gewoon rondkijken en genieten van de mooie, gevarieerde open wereld die ze gecreëerd hebben om te exploreren. Bovendien hoef je bovenstaande niet te doen; het is geen verplichting om de hele map over te reizen en je kunt snel reizen. Speciaal voor zeurpietjes.
De map van witcher 3 was ook enorm.Zie het nut er niet van in om alles groter te blijven maken,Want er is ook maar zo veel variatie dat je toe kunt voegen aan zo een wereld.