Halo 3 wordt grafisch natuurlijk een game van formaat. Het spel zal tot in de details een succes gaan worden volgens de meeste Xbox 360 gamers, en dat geeft Bungie dan ook aan. Zij hebben namelijk in hun Weekly Update uit weten te leggen dat het gras een klein, maar indrukwekkend punt zal zijn in de game. Dit zal volgens hen realistischer dan ooit worden. Deze zal onder andere reageren op wind en op bepaalde gebeurtenissen in de game. Een klein detail, maar het maakt het natuurlijk weer een beetje completer voor de meeste.
“But our grass is prettier than our moss. It animates, for one thing. Wind blows it, and it’s affected by other things. Like explosions. In Halo 2, if you shoot (our admittedly very sparse) decorators with a rocket, they just sit there, glibly ignoring the explosion. Our new decorators are actually destructible. And they cast shadows, and can be lit correctly, like everything else in the game. This isn’t stuff we’re inventing – lots of folks use similar techniques, but when you see how they’re implemented, it really starts to color and enrich the game. Poor old multiplayer has looked sterile and lifeless for too long – and this (among other things) are going to add vast levels of graphical loveliness.”