Factor 5 is op dit moment druk bezig met de game Lair voor de PlayStation 3. Vandaag zijn er weer enige details verschenen rondom de titel. Zo wilde Julian Eggebrecht van Factor 5 graag een TIE Fighter game met heel veel vliegtuigen. Dit heeft men echter weten te veranderen in levendige draken welke dus nu de hoofdrol zullen vormen in dit spel. Over de interface wilde men in ieder geval het een en ander kwijt. Zo zal de bovenste indicator van je beeld de moraal tonen van jouw troepen en de moraal van je vijand. Door op de X-toets te drukken kun je sneller vliegen, hoe sneller je drukt, hoe sneller je vliegt. Ook kan je draak vuur spuwen en dient deze als ondersteuning van een grondleger. Een leuke mogelijkheid is bijvoorbeeld het oppakken van bepaalde grondtroepen met je poten. Deze kun je dan uiteraard in een ravijn laten storten, of van een grote hoogte naar beneden laten denderen.
Je draak kan overigens ook nieuwe skills krijgen door het verslaan van tegenstanders. Ook hebben zij een eigen wilskracht, zo zullen ze bijvoorbeeld muren zelf ontwijken en heb je niet 100% de macht over je beest. Verder zal de motion sensor ook gebruikt gaan worden in het spel, en wel op 7 of 8 verschillende manieren. Factor 5 denkt op dit moment dan ook over het weghalen van de analoge stick ondersteuning in het controlschema. Hierover is echter nog niet alles helemaal duidelijk gemaakt.