Godfall zal voor zowel de PC als PlayStation 5 altijd een internetverbinding vereisen. Dat is bekend gemaakt op de officiële PlayStation Store-pagina. Waarom de online verbinding precies vereist is, is niet duidelijk. Het lijkt erop dat elke keer wanneer er loot dropt, dat er een online check plaatsvindt om te kijken of er niet gecheat wordt of iets dergelijks. De character progressie is dan ook iets wat men in de gaten wil houden en waarbij geen misbruik plaats mag vinden. Dit zal ook allemaal op een server opgeslagen worden, en niet lokaal of in savegames. Godfall verschijnt op 12 november voor de PC en is een launch game voor de PS5.
Ennnn, faal. Dit werkt niet en het is schandalig. Tig spellen hebben dit al geprobeerd en het is totaal niet consument vriendelijk. Als hun server kuren heeft of je internet thuis kan je dus gewoon die game niet spelen. En dat gebeurt nog heel vaak. Diablo 3 was hierdoor al niet te spelen bij release en bij deel 4 gaan ze het ook doen omdat t meer de mmo kant op gaat.