Het team achter God of War III is onder de indruk van de kracht van de PlayStation 3 SPU’s. Dat heeft men via een keynote op de GDC 09 bekend weten te maken, zo lezen we via de Gamezine. Jim Tilander en Vassily Filippov van Sony Santa Monica zouden wat meer gezegd hebben over het gebruik van de SPU’s in de PlayStation 3. Volgens de mannen is het met de SPU’s mogelijk om code direct van de PPU af te handelen en zijn het eigenlijk geen coprocessoren, zoals vaak wordt gezegd. Ze zouden niet alleen snel zijn, maar ook kunnen ze met een beetje hulp ongelofelijk veel code draaien op hoge snelheden die niet eerder voor mogelijk werden gehouden. Het team achter God of War III is dan ook erg afhankelijk van de SPU’s in het algemeen en ze zouden ervoor zorgen dat de PlayStation 3 GPU (RSX) videoprocessor en de PPU op deze manier sneller kunnen draaien en data kunnen verwerken. Onder andere animaties, kleding, collisions, textures en schaduwen worden deels door de SPU’s verwerkt. Volgens de ontwikkelaar is het belangrijk dat andere studio’s ook gebruik maken van de paralelle structuur van de PlayStation 3. De SPU’s moeten niet als een simpel stukje hardware gezien worden, aangezien ze sneller zijn dan veel denken.
killzone 2 is poep ziet er mooi uit. ps3 is beter dahn xbox 360 heb zelf box 360 maar sony is de killer vanaf 1994 f#ck fanboys en nationalistiche killzone2 mensen (6)
Sjonge… echt die fanboys weer he, allebij de consoles hebben hun voordelen. De xbox heeft betere schaduwen en textures en de ps3 heeft betere lichtverdeling en geluid;)
Dat toont alleen maar duidelijk dat KZ2 ook op de 360 had kunnen draaien ALS de 360 minder krachtig zou zijn.
het is toch ook zo dat killzone maar 60% van de SPU’s gebruikt8)
De Cry Engine ziet er op de PS3 ook beter uit, en nee Killzone 2 kan niet op de 360 draaien. Misschien een uitgeklede versie, maar niet zoals ie nu te spelen is op de PS3. Maar goed we zullen nooit weten wie er gelijk heeft, want Killzone2 komt nooit naar de 360 😉
KZ2 kan gemakkelijk op de 360 draaien ware het niet dat het een bedrijf is van SONY dat de game heeft gemaakt. Bovendien is de Cry Engine vele malen mooier dan KZ2 en draait op alle platforms. KZ2 is een EPIC fail en er zijn steeds minder mensen die het spelen. Ik geloof ook die chipmaker en niet die mumbojumbo van een SONY bedrijf.
Kijk alleen al naar Killzone 2 die game is zoveel mooier dan alles wat er voor de 360 te krijgen is.
Dit is weer zo’n promopraatje van een SONY ontwikkelaar. De chipmaker IBM zelf heeft gezegd dat de performance van de Cell nagenoeg gelijk is aan die van de 360 CPU. En die geloof ik eerder dan een SONY only ontwikkelaar. Up yours SONY met je leugenachtige propaganda machine!
het zijn zowieso altijd de 1party devs. die deze dingen moeten ontdekken, niet onlogisch
ik vind het wel jammer dat ze er nu pas achter zijn gekomen en dat zo weinigen dit weten of voor mekaar krijgen dit is wel een late inhaalslag voor de ps3 ik ben pro ps3 maar of ze de xbox in korte tijd inhalen betwijfel ik sorry maar ik probeer reeel te blijven . desondanks is de ps3 steeds meer in staat te laten zien meer dan de xbox te kunnen mag met 256 in 1 level zelfs resistance kan daar niet tegenop