Het lijkt erop dat de PS3-versie van Ghostbusters grafisch onder zal doen voor de Xbox 360-versie van de game. Het spel zou namelijk op een resolutie van 25% minder hebben dan de Xbox 360 editie. Het spel wordt gerenderd in een native 960×540 resolutie, wat betekent dat het niet volledig in 720p gerenderd zal gaan worden. De Xbox 360-versie zal wel geheel draaien in 720p, wat neerkomt op een resolutie van 1280×720 pixels. Daarnaast wordt ook 2xMSAA ondersteund, zo meldt de Gamezine.
What the Lens of Truth were confused about was the resolution of the game. Was the PlayStation 3 version really running in high-definition at 720p? The answer is ‘No.’ We can confirm that the PS3 version of Ghostbusters is natively rendered at 960 by 540 pixels (three-quarters the resolution of 720p) with quincunx AA. The Xbox 360 version is actually rendered at 720p (1280 by 720 pixels) with 2xMSAA.
Nou volgens mij alleen gta 4 en nu dit. Nog nooit gelezen dat het bij cod of andere games het waren. En ik vind dat het ligt aan developers. Want als MGS4,uncharted het kan of andere games dan moet het met zulke games ook kunnen. Dus 81.164.213 ik ben met jou eens.
gast@84.28.193 om dat hun hardware zwak is , daarom draait ninja gaiden 2 op de xbox ook niet op 720p maar op 585p maar word gescaled naar 720p , en op de ps3 in 1080p en 60fps , alles ligt gewoon aan de developers niet aan de hardware van de console als een amateur developer er geen 720 uit kan halen en een ander developer er 1080 uithaald dat zegt genoeg , dus leer u feiten voor dat ge bullshit klets.
Is het altijd nodig om een vergelijking te maken tussen xbox360 en playstation3.
haha die MS, tja dan maar zo he!? vergeet niet om de dlc weg te kopen! en redeemcards voor ps3? wat is dat dan toch? al 2jaar in de us… eu? nah ,rofl!
ik wisst het kijk de video vergelijking zie je meteen dat de ps3 versie niet op hd resolutie loopt … wat een onzin de ps3 loopt al jare te pronken over hun geweldige hardware terwijl ze de standaard hd resolutie nauwlijks kunnen halen
Lees het hele artikel naar eens goed en vooral de commentaren eronder…I smell a bullshit story…. De developer zelf zegt; “We?re running the same game for both platforms but if we made a PS3-only game, for example, you could double the amount of objects on screen that you?re seeing. The PlayStation 3 has seven processors and the 360 only has three, so seven versus three means you can do a lot more on the PS3. We?re keeping the game the same over both platforms so we don?t want to take out any features,”
🙄 Nou mij is het niet opgevallen…. Alle goede games lopen op 720p en dat sommige gdevelopers dat niet kunnen leveren is niet het probleem van Sony. Want als je je best doet als developer kom je wel aan de juiste resolutie of zelfs 1080p
@ Azzwanker, wat heeft “een goede game” met resolutie te maken? Misschien is het wel een hele vette game. Maar is al me al vaker opgevallen dat veel ps3 games niet 1080p draaien of zelfs 720P, maar dat ze vaak met 1080i etc werken, wat gewoon bullshit is, want niemand gaat zn games met interlaced beelden spelen. Want die standaard is helemaal niet geschikt voor snelle beelden zoals voor bv films en games, maar bedoeld voor stilstaande foto’s etc. En is gewoon een marketing trucje om mensen te laten denken dat ze in full hd games spelen terwijl het gewoon… Lees verder »
misschien een truc van microsoft, die dit recht hebben gekocht? of is het zo dat de 360 echt beter is dan de ps3? na dit stukje tekst kunnen veel discussies op gang gebracht worden 🙂
Volgens mij was Ghostbusters gemaakt voor de Playstation 3. Een tijd terug was er een bericht dat Ghostbusters de Playstion 3 als hoofdplatform had.