De IGN heeft melding weten te maken rondom de game Too Human. Het spel zou namelijk niet meer gebruik maken van de Unreal Engine 3, de felbegeeerde grafische motor van Epic. Zij zouden namelijk gekozen hebben voor een andere engine, welke is vooralsnog niet bekend gemaakt. Met nog enkele maanden voor de boeg lijkt het erop dat men haast zal moeten gaan maken bij Silicon Knights, zij hebben dan ook gezegd spoedig te zullen reageren op de berichtgevingen: According to Advanced Media Network, anonymous sources claim that developer Silicon Knights has abandoned Unreal Engine 3 for use in Too Human, the company’s long-in-development sci-fi adventure title. According to the report, Silicon Knights is finding Epic’s next-gen engine isn’t performing sufficiently on the Xbox 360. The reports suggest Silicon Knights is now building its own engine for the title.
Op zich zou dit te maken kunnen hebben met de wat tegenvallende framerate die men ondervond tijdens de E3. Tijdens dit event waren er veel klachten rondom de performance op de Xbox 360. Men beloofde echter een hogere framerate te kunnen realiseren. In ieder geval zullen we spoedig te oorzaak te horen krijgen van de (eventuele) overstap naar een nieuwe engine. Het spel staat gepland voor april 2007, of dit alles invloed heeft op de releasedatum zullen we binnenkort horen.