Gears of War zorgt voor veel dataverkeer op Xbox Live

thumbnail

Dat Gears of War momenteel de meest populaire Xbox 360 game mogen zijn blijkt wel lange tijd duidelijk te zijn, maar dat het nu onderhand de spuigaten uitloopt is iets anders. Sinds de komst van de game zien Amerikaanse service providers hun dataverkeer namelijk groeien met zo’n 80%. Sandvine Incorporated concludeert dan ook dat dit te wijten is aan Gears of War. Vanaf 7 november 2006 bracht Microsoft zes nieuwe games uit, waaronder uiteraard Gears of War. Het kan uiteraard ook aan andere titels liggen, maar met een inmiddels oplopend verkoopaantal van GOW dat al boven de miljoen is uitgekomen lijkt dit vrij onwaarschijnlijk te zijn. Hetzelfde bedrijf zegt verder ook nog dat de stijging nog drastischere vormen aan zal gaan nemen bij de release van Halo 3. Deze zal hoogstwaarschijnlijk volgend jaar gaan verschijnen.

“The effect Gears of War and other games are having on networks indicates to service providers that online gaming is not just a craze. Their networks must be equipped to protect this increasingly valuable traffic from the effects of a best-effort network,” says Dave Caputo, president and CEO of Sandvine.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx