GamesCom 2013 – Mad Max en Rocksmith

thumbnail

Mad Max

Mad Max is een third-person, post-apocalyptic, open-world action game. Tijdens de sessie behind-closed-doors, werd er één van de eerste gameplaybeelden getoond. De game is ook pas in het pre-alpha stadium wat ontwikkeling betreft. Wat we tijdens de demo te zien kregen, is uitleg van het verhaal samen met een gameplay demo. Diegene die bekend zijn met de Mad Max films, weten dat zijn auto, the Interceptor, een groot onderdeel was in de films. In de game is Max zijn geliefde Interceptor kwijt en is bezig om een betere auto te fabriceren (Magnum Opus). Hij moet dus onderdelen verzamelen in post-apocalyptische, zeer vijandige omgeving. Eerste wat opviel, was dat het spel getoond werd op de nieuwe Playstation 4 (ze speelden de demo met een PS4 controller). Het zag er waanzinnig mooi uit. Ontploffingen en instortingen werden zeer gedetailleerd weergegeven. Wat gameplay betreft zal Mad Max voornamelijk in zijn voertuig zitten en rondrijden en schieten. Wat overigens niet een slecht ding is. Een gameplay element die met kop en schouders bovenuit stak tijdens de presentatie is het customizen van je voertuig. Denk aan miljoenen combinaties die mogelijk zullen zijn. Ze zullen niet alleen het uiterlijk aanpassen maar ook het rijgedrag van het voertuig. Mad Max wordt verwacht ergens in 2014.

Rocksmith

Rocksmith is niet een game, maar een andere manier om een gitaar te leren bespelen. Denk hierbij aan een Guitar Hero op anabolen. Het principe is exact hetzelfde als Guitar Hero, maar in plaats van dat je het speelt op een plastic gitaarachtige controller, speel je Rocksmith op een echte gitaar. Om Rocksmith te kunnen spelen heb een “Hercules” adapter nodig. Dit is een USB kabel die ervoor zorgt dat jouw Xbox of Playstation in staat is om een echte gitaar aan te sluiten op jouw console. Rocksmith heeft dezelfde gameplay mechanieken als een Guitar Hero. Maar bij Rocksmith zie je in plaats van alleen een kleur, een getal (positie van fret die je moet indrukken) en de kleur van de snaar. De moeilijkheidsgraden die je gewend bent in een game, zijn hier niet van toepassing. Het spel hanteert dynamische moeilijkheidsgraden. Dat wil zeggen dat het spel zelf, on-the-fly de moeilijkheidsgraad instelt, afhankelijk hoe de speler presteert. Wat zijn de grote verschillen met het vorige deel? Er zijn wel veranderingen maar ze zijn niet zo schokkend. Er zijn wat lag issues behandeld t.o.v. het vorige deel. Het menu heeft een makeover gekregen en is wat makkelijker door te navigeren. Je hoeft je gitaar maar 1 keer te stemmen. Bij het eerste deel moest je dat elke keer doen voordat je een nummer gaat spelen. Leukste toevoeging is toch wel de band-optie. Hierbij heb je de mogelijkheid om je eigen band samen te stellen. Je hebt heel veel mogelijkheden om je eigen sound te creëren zoals wat voor drumkit, een 2e gitaar en een synthesizer erbij. Opvallende van deze optie is dat de bandleden hun tempo en harmony aanpast aan hoe de speler aan het jammen is. Speel je dus een ballad, dan zullen de bandleden ook rustig spelen. Ben je metal riffs aan het spelen, dan zal Rocksmith het tempo opvoeren en zal je er een dubbele bass bij horen.


  • Evilgamerz / GamesCom / 04-09-2013 / /

    0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx