Een multiplatform game maken kost gemiddeld tussen de 12 en 19 miljoen. Volgens de onderzoekers, M2 Research, zijn de kosten in de afgelopen jaren enorm gestegen. Een game die exclusief ontwikkelt wordt voor een specifieke spelconsole heeft een gemiddeld prijskaartje van 7 miljoen. Er zijn natuurlijk altijd uitblinkers zoals Modern Warfare 2 en Gran Turismo 5, die respectievelijk 35 miljoen en 41 miljoen kosten. De prijs om een game te ontwikkelen is nog zeer goedkoop tegenover een Hollywoodfilm, waarbij de kosten veelal een stuk hoger zijn, met uitzondering van budgetfilms en B-films uiteraard.
Dat is een hoop geld,maar als je kijkt wat COD MW2 opgebracht heeft dan is het niet zoveel eigenlijk.
TmoomT@Pixeljunk shooter is echt een vette PSN game.
Valt toch mee, als een game 19 miljoen kost hoeft ie maar 300k keer verkocht te worden. Als je beetje goede game hebt haal je 300k wel. Maar vergeleken met hollywood is het budget wel laag, maar hollywood haalt in 2 weken soms al de 500 miljoen euro op. En dat hebben games niet. Maar ik geloof die bedragen niet helemaal aangezien sommige developers allang broke zouden zijn. Omdat ze alleen maar schijtgames uitbrengen.
Final fantasy VII bedoel je? Dat is wel vet, dat je die ps one spellen lekker op de psp kunt doen, helemaal zo’n titels als final fantasy.
Voor sommige mensen al dat inderdaad een eenmalige investering zijn. Lang niet alle games komen ook aan dat bedrag met opbrengsten.
Wejo. Dat is eigenlijk ziek veel gek… En ken je nagaan dat de meeste games shit zijn.
Shit he, zo veel 😮 Dacht dat ze aan 2,5 mil wel genoeg hadden
Dat zijn flinke kosten. Maar ik neem aan dat ze die ook dik terugverdienen anders zouden er niet zoveel toppers uitkomen de aankomende maanden.