In een interview heeft Strategy Informer’s Mike Bowden gepraat met de project lead van Free Radical, Derek Littlewood, die meewerkt aan de PlayStation 3 exclusive Haze. Hij sprak onder andere over de reden van het uitstel van de game. Zo zegt de woordvoerder dat bij een release in december van het afgelopen jaar veel features verloren zouden zijn gegaan. De extra tijd heeft de ontwikkelaar dan ook de tijd gegeven om deze extra features in het spel te verwerken en om de puntjes op de i te zetten. De core aspecten zijn tot dusver zoveel mogelijk verfijnd en de balans in de multiplayer modi en facties in het spel zijn verder ook tot in detail uitgewerkt. Met een eerdere releasedatum was dit alles allemaal niet mogelijk geweest.
Littlewood geeft toe dat de moeilijkste opdracht van de ontwikkelaar toch wel het streamen van de game is gebleken. Hierdoor zul je geen laadtijden hebben en dus ook geen loading screens tegen gaan komen. Dit zal vanaf de start tot aan het einde van het spel zo zijn. Verder zegt de man dat het multiplatform worden van het spel puur gebaseerd is op een speculatie en dus niet waar is. Mensen moeten volgens hem dan ook niet boos zijn dat het spel op één console zal verschijnen. Dat zou niet eerlijk zijn, zo zegt hij in het interview.