Ubisoft heeft onlangs in een developer diary uit weten te leggen wat de kracht zal zijn van de engine voor Far Cry 2, die gebruik zou kunnen maken van multicore processors, zoals de Quad Core CPU van Intel. De engine is inmiddels al zo’n 2 jaar in de maak en ondersteunt zowel DirectX 9 en DirectX 10. De gehele wereld zal dynamisch zijn, waaronder de wind, die bladeren van de bomen kan blazen en planten kan laten bewegen. Ook stof kan opwaaien door de dynamische wind en alles zal verwoestbaar zijn door het gebruik van je geweer en het ontwikkelen van ontploffingen. Ook wolken zullen dynamisch gevormd worden. Als je dus kijkt in de lucht zal alles van vorm veranderen en in beweging zijn.
Inmiddels heeft Ubisoft bekend gemaakt dat we tot februari 2008 moeten wachten op de game Far Cry 2. Het spel zal in die maand namelijk uitgebracht gaan worden, net als Lost (PS3, Xbox 360, PC), Assassin’s Creed (PC, NDS), Brothers in Arms: Hell’s Highway (PS3, Xbox 360, PC) en Splinter Cell: Conviction (PC, Xbox 360).