Sony’s complexe architectuur van de PlayStation 3 heeft de nodige developers al hevige koppijn weten te bezorgen, maar langzaam maar zeker worden de pijntjes steeds minder. Ubisoft heeft inmiddels aangegeven dat het ook enige moeite heeft met de console, en dat de complexiteit voor veel problemen zorgt voor de ontwikkelaar. Echter is men wel onder de indruk van de raw processing power van de unit.
Ubisoft gaat de ontwikkeling van Far Cry 2 voor de PS3 dan ook met vertrouwen tegemoet, zo vertelt de tech director, Dominic Guay, van het concern: “Na enkel uitstel en problemen hebben we medewerkers gezocht die het aandurven om met de complexiteit van de PS3 te werken en de programmeurs die we momenteel op het platform zetten hebben veel ervaring. We zijn erg onder de indruk van de efficiëntie van de SPU’s en de Cell processing unit. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om de SPU’s de physics te laten verwerken. Verder maakt ook de Blu-Ray speler en de aanwezigheid van een harde schijf het leven een stuk simpeler voor ons. Dynamische aspecten als het weer, tijd van de dag, de A.I., physics de open wereld gameplay, alles wat we technisch voor ogen hebben met Far Cry 2 draait goed op de PS3. Echter zal een high-end PC boven de PS3 uitkomen. Het verschil met een PS3 ligt hem vooral in de hoeveelheid geheugen, die op een PC uiteraard een stuk hoger ligt.”
Meer kun je nalezen via de website van Computerandvideogames.