F.E.A.R. voor de Xbox 360 wordt geen simpele port

thumbnail

F.E.A.R. is om te beginnen niet de uitdrukking die vertaalt angst betekent. F.E.A.R. is wel degelijk een afkorting en staat voor First Encounter Assault and Recon. In het spel maak jij deel uit van deze Assault en Recon groep die de wereld moet behoeden van grootse problemen. Een meisje met bovennatuurlijke krachten die mensen mentaal kan verwoesten zwerft in de rondte en maakt het je geregeld erg moeilijk door haar genetische manipulatie te gebruiken op mensen als jou. Regelmatig wordt je dan ook onlogisch in je eentje op pad gestuurd om wat bezeten Assault groups uit te roeien, een niet al te makkelijke klus dus die op jouw schouders wordt gelegd, en dat voor een intredend Recon member als jij die zich voordoet als het stille mannetje Gordon Freeman uit Half-Life 2, die ook zwijgend alle opdrachten weet op te volgen zonder enig commentaar of vraag om uitleg.

Het spel begint als een echte horrorgame die vergeleken mag worden met games als Area 51, maar dan wat bloederiger en wat fantasierijker. Je ziet geregeld kamers met bloed aan het plafond en je zult dan ook regelmatig dingen zien die je in werkelijkheid absoluut niet ziet. Je ziet wat wazige mensen door het beeld heen lopen en je krijgt rare effecten te zien die ervoor zorgen dat je een soort van hoofdpijngevoel krijgt. De stemmen die je soms tips geven maar ook bedreigen geven veelal een creepy indruk. Vooral de flitsende beelden die soms door je hoofd spoken en enge resultaten op je beeldscherm toveren zijn erg integrerend voor de speler, soms lijkt het zelfs alsof je eigen schaduw een opponent dreigt te vormen. Ook confrontaties met het onbekende meisje genaamd Paxton Fettel brengen de spanning naar een hoger niveau.

Binnenkort zal de Xbox 360 versie gaan verschijnen. Het OXM (Official Xbox Magazine) denkt echter al meer te weten over dit spel voor de next-gen. Zo zou het niet gaan om een simpele port/overzetting van de PC versie maar gaat het om een geheel nieuwe ontwikkeling van het spel. Monolith zou daarnaast niet zorgen voor het developement, wie dit echter wel zal verzorgen is onduidelijk.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx