Evilgamerz wenst iedereen een prettig 2006

thumbnail

Evilgamerz mag vanaf vannacht, als de klokken van 12 uur gaan luiden, terug gaan kijken op een zeer succesvol laatste kwartaal van 2005. Niet dat iemand dit op dat moment zal gaan doen maar goed, daarom kunnen we dat misschien nu wel al gaan doen. Wat heeft ons naar een hoger pijl weten te brengen? Zijn we nu dan eindelijk klaar voor het echte werk?

Statistisch gezien hebben we er eigenlijk het eerste half jaar niets van gebakken. We hebben maar wat door gehengeld naar het succes dat we toch niet zouden vinden in versie 3.0. Versie 3.0 betekende voor mij een grootse vooruitgang ten opzichte van versie 2.0 welke nog frames bezat. Echter kreeg ik bij het introducé van deze website nogal wat kritiek van de nodige mensen over me heen gegooid. De borders bijvoorbeeld zouden afschuwelijk zijn in Firefox en Opera, iets wat tot op dat moment nog wel kon maar tegenwoordig voor een beetje professionele website niet meer moet kunnen. Bij de introductie van de nieuwe forum template welke het donkere van Evilgamerz al deels deed verdwijnen werd het forum een stukje actiever, iets wat natuurlijk belangrijk is voor een site. Zonder actief forum bestaat er eigenlijk geen leven op een gaming community, en dan kun je nog zoveel posten in de nieuws- en reviewsecties.

Het geheim zat hem in versie 4.0. Met de introductie van deze versie welke voor sommige al gezien werd tijdens de werkzaamheden steeg het bezoekersaantal vanaf de eerste dag al meer dan gestaag. We hielden vanaf dat moment ook direct bij hoeveel unieke mensen er binnen stroomde elke dag en ook dat aantal heeft hogere vormen aan weten te nemen. De professionaliteit en het filteren van de slechte reviews uit de database heeft ervoor gezorgd dat we een volwassen uitstraling kregen. Het nieuws werd daarentegen een stuk origineler met de dag en de scripting was wat mij betreft in goede handen bij onze crew. Alles is inmiddels dan ook tot het crewsysteem toe geautomatiseerd. Eigenlijk werd bij de nieuwe aanpak direct alles grondig aangepakt. Geen oude bullshit meer, betere grammaticale beheersing bij het posten van nieuws en geen idiote problemen meer met verschillende webbrowsers. Alles werkte vanaf dat moment goed.

Statistieken gingen ook een stuk omhoog zo zagen we de eerste maanden. Het unieke bezoekersaantal ging al snel over de 100.000 heen en het aantal gig dataverkeer naderde al snel de 15 gig welke onze limiet is. Na het verkregen aantal dataverkeer per maand welke naar de 45 gig ging leek er geen vuiltje meer voor ons aan de lucht. Toch wel, in de maand november kregen we namelijk te maken met problemen met het aantal MB aan webspace welke verhoogt moest worden. De huidige SQL-database neemt inmiddels meer dan 300MB aan ruimte in, hierdoor moesten we een upgrade realiseren. Het aantal MB webspace ging hierdoor omhoog van 750 naar 2000MB. Het aantal gig dataverkeer reikte in de afgelopen maand de 35 gigabyte wat neer komt op dik ’n gig aan dataverkeer per dag wat op zich betrekkelijk hoog genoemd mag worden. Een nooit behaalde prestatie die het dubbele aantal gig van de maand ervoor makkelijk wist te overrompelen. Toekomstige problemen hangen dus weer in de lucht, al is het eigenlijk iets positiefs wat de kosten enkel omhoog doet brengen.

Wat zijn de plannen voor het aankomende jaar? We zijn in elk geval van plan door te gaan met hetgeen waar we nu mee bezig zijn. Wat ons betreft is dat het verdienen van een plaatje in de top en het brengen van het meest originele en interessantste nieuws van Nederland. Gezien de concurrentie die de laatste tijd toch wat serieuzer naar ons toe kijkt en ons zeker niet meer als kleintje ziet, zoals we in het begin moesten horen, lijkt het erop dat dit aardig begint te lukken. In elk geval willen we volgend jaar wat meer gaan doen aan het eindejaar in de vorm van ‘best game of the year’ sectie of iets dergelijks. Tips blijven natuurlijk ten alle tijden van harte welkom en hopelijk zien we jullie volgend jaar weer geregeld terug op Evilgamerz. Een prettige jaarwisseling toegewenst van ons, en kom nu maar eens achter die pc vandaan en proost op een gelukkig 2006. Wij zullen in elk geval je proberen te helpen dit te kunnen realiseren.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx