Evil Dead: The Game, Ghostwire: Tokyo krijgen DLSS performance-upgrades

thumbnail

Samen met het nieuws dat naar buiten komt van de GPU Technology Conference (GTC), komt er NVIDIA nieuws van de Game Developers Conference (GDC) in de vorm van de nieuwe NVIDIA Omniverse voor game-ontwikkelaars en nieuwe games die DLSS ondersteunen.
NVIDIA lanceert Omniverse voor ontwikkelaars: een krachtige en collaboratieve omgeving voor het maken van games
NVIDIA heeft vandaag de lancering aangekondigd van nieuwe NVIDIA Omniverse-functies die het voor ontwikkelaars eenvoudiger maken om assets te delen, asset-bibliotheken te sorteren, samen te werken en AI in te zetten om de gezichtsuitdrukkingen van personages te animeren in een nieuwe game-ontwikkelingspijplijn.

Het ontwikkelingsproces van games wordt steeds complexer nu ontwerpers en designers werken om de verwachtingen van gamers voor enorme, meeslepende werelden te overtreffen. Globale teams van kunstenaars werken aan de opbouw van enorme bibliotheken van 3D-inhoud – een arbeidsintensief, tijdrovend proces dat nog uitdagender wordt wanneer realistische belichting, levensechte fysica en door AI aangedreven technologieën worden geïntegreerd.

Omniverse pakt deze uitdagingen aan en helpt game-ontwikkelaars fotorealistische, fysiek accurate games naadloos op te bouwen door designers, hun assets en software tools met elkaar te verbinden in één krachtig platform. Het collaboratieve aspect van Omniverse kan de iteratietijd voor cruciale ontwerpbeslissingen drastisch verkorten, waardoor projecten sneller kunnen worden voltooid.

Met het NVIDIA Omniverse real-time design samenwerkings- en simulatieplatform kunnen game-ontwikkelaars tools gebruiken die AI en NVIDIA RTX ondersteunen, of eenvoudig tools op maat bouwen, om hun workflows te stroomlijnen, te versnellen en te verbeteren. Componenten die deel uitmaken van het Omniverse-platform voor gameontwikkelaars zijn onder meer:

Omniverse Audio2Face, een NVIDIA AI-aangedreven toepassing waarmee personage-designers gezichtsanimaties van hoge kwaliteit kunnen genereren op basis van alleen een audiobestand. Audio2Face ondersteunt nu volledige gezichtsanimatie en artiesten zullen de mogelijkheid hebben om ook de emotie van de uitvoering te controleren. Met Audio2Face kunnen game-ontwikkelaars snel en eenvoudig realistische expressies toevoegen aan hun game-personages, wat een sterkere emotionele band tussen de gamer en de game-personages kan bevorderen, waardoor de immersie wordt vergroot.
Omniverse Nucleus Cloud, nu in early access, maakt het met één klik eenvoudig delen van Omniverse-scènes mogelijk, waardoor het niet meer nodig is Nucleus lokaal of in een privécloud te zetten. Met Nucleus Cloud kunnen game-ontwikkelaars eenvoudig 3D-onderdelen in realtime delen en samenwerken met interne en externe ontwikkelteams.
Omniverse DeepSearch, een AI-gebaseerde dienst die nu beschikbaar is voor Omniverse Enterprise-abonnees, stelt game-ontwikkelaars in staat om met behulp van natuurlijke taalinvoer en beeldmateriaal direct te zoeken in hun volledige catalogus van niet-getagde 3D-activa, -objecten en -personages.
Omniverse Connectors zijn plugins die “live sync” workflows tussen design tools van derden en Omniverse mogelijk maken. Met de nieuwe Unreal Engine 5 Omniverse Connector kunnen game-artiesten USD- en materiaaldefinitie-taalgegevens uitwisselen tussen de game-engine en Omniverse.

Ghostwire: Tokyo lanceert met ray tracing, krijgt tot 2x performance boost met DLSS
Wanneer Ghostwire: Tokyo op 25 maart lanceert, kunnen GeForce RTX-gamers genieten van prachtige ray traced reflecties en schaduwen en kunnen ze NVIDIA DLSS activeren voor een tot 2X prestatieboost.

Evil Dead: The Game krijgt NVIDIA DLSS op 13 mei
De Evil Dead-franchise behoeft weinig introductie en heeft het publiek vermaakt met zijn unieke mix van actie-horror-komedie sinds de release van de originele film in 1981. Op 13 mei 2022 wordt Evil Dead: The Game gelanceerd met NVIDIA DLSS.

Paradise Killer is tot 60% sneller in 4K dankzij een DLSS-update
Gamers kunnen terugkeren naar Paradise Island in de open wereld detective game Paradise Killer. GeForce-gamers kunnen het levendige eiland van de game ervaren met ray traced reflecties en prestatieversnellende NVIDIA DLSS. Wanneer beide zijn ingeschakeld, wordt de beeldkwaliteit drastisch verbeterd en nemen de prestaties tot wel 60% toe bij 4K.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx