Codemasters onthult vandaag nieuwe details en screenshots van de diverse campagnes in de explosieve actie-strategie titel Maelstrom van KDV Games. Codemasters en KDV Games hebben verder aangekondigd dat Maelstrom zal profiteren van langere ontwikkeltijd om het ambitieuze ontwerp te realiseren. De game staat nu gepland voor februari 2007.
Maelstrom biedt innovatieve RTS-gameplay met transformerende robots, landschap terraforming en volledig te vernietigen omgevingen. De game speelt zich af op een ecologisch vernietigde Aarde in de verre toekomst. De eerste drie campagnes van Maelstrom richten zich op verschillende facties: allereerst de guerilla-achtige vrijheidstrijders genaamd Remnants; ten tweede de technologisch erg geavanceerde Ascension troepen; en ten derde het buitenaardse ras Hai-Genti.
DE REMNANT CAMPAGNE
In de eerste campagne nemen spelers de leiding over de Remnants, een factie van spijkerharde ex-militairen en verspreide overlevenden die samenwerken om de Ascension tegen te werken voor de vrijheid van de planeet. Ze hebben de mogelijkheid snel nieuwe troepen te rekruteren, kunnen oude Amerikaanse militaire voertuigen aanpassen en technologie van de Ascension stelen, zoals terraforming. De campagne is een directe strijd voor overleving tegen de Ascension-troepen.
DE ASCENSION CAMPAGNE
Spelers wisselen vervolgens naar de leiding van de technologierijke Ascension-troepen in de tweede campagne en leren al vechtend tegen de Remnants al snel iets over de groeiende bedreiging; de buitenaardse Hai-Genti. De Ascension richten alles vernietigende techniek op, waaronder de krachtige mechamorph-technologie die gebouwen en voertuigen de mogelijkheid geeft te transformeren in diverse functies; bijvoorbeeld aanvalsbuggy’s die veranderen in vastgezette wapens of tanks die veranderen in vliegtuigen.
Andere mogelijke technologische mogelijkheden bevatten terraforming, zeer krachtige lasers en geweren die vijanden kunnen bevriezen. Als de campagne vordert zal de leider van de Ascension, Arlan Khan, de buitenaardse wezens gaan bestuderen en dat leidt tot drastische consequenties.
DE HAI-GENTI CAMPAGNE
In de derde campagne nemen spelers de rol aan van het buitenaardse Hai-Genti ras. Voor hen is de aarde een planeet vol grondstoffen die zogenaamd vernietigd is door de menselijke ‘beesten’. Ze zijn dus vastberaden om al het menselijke leven uit te roeien en de planeet om te turnen in een waterparadijs. Het hoofddoel is om omgevingen onder water te laten lopen en het water vol te pompen met mutagen; een substantie die erg voedzaam is voor de Hai-Genti, maar dodelijk voor mensen.
De Hai-Genti hebben geen typische wapens maar gebruiken genetische manipulatie om wezens te ontwikkelen die de menselijke troepen kunnen verslaan. Hun leiding over de elementen maakt het ook mogelijk tornado’s te verwekken, een aanval met meteorieten te plaatsen uit de ruimte of de vijand te verdrinken. Echter, als de Hai-Genti beginnen met hun kolonisatie, moeten ze de intelligentie van de menselijke vijand niet onderschatten.
De vierde campagne zal de ideale climax zijn en gaat over de strijd van de toekomst van de Aarde in een dramatische sfeer. Maelstrom is klaar om veel actie te brengen in deze RTS-ervaring en Codemasters brengt de game in februari 2007 exclusief naar de PC. Ontdek de toekomst van de Aarde en de toekomst van RTS-gaming met filmpjes en meer, nu beschikbaar op www.codemasters.nl/maelstrom