Elder Scrolls IV: Oblivion zal geen port gaan worden, daar mogen we sinds vandaag wel zeker van zijn. Gavin Carter van developer Bethesda Soft heeft gezegd dat de Xbox 360 en de PC versie naast elkaar gemaakt zouden worden, hierdoor zouden er 2 vrijwel identieke games gemaakt worden. De PC versie krijgt echter een construction set welke ontbreekt bij de 360 versie. Uiteraard zal het bij de PC versie ook mogelijk zijn om de resolutie dermate hoog of laag in te kunnen stellen. Vandaag werden al eerder de systeemvereisten van The Elder Scrolls IV: Oblivion bekend gemaakt. Gezien deze vereiste specificaties lijkt het erop dat we heel wat moois mogen gaan verwachten binnenkort.
Will there be different features or limitations in the Xbox 360 version?
Gavin Carter: We are working to make the two versions as close to identical as possible. The Xbox 360 version should be visually identical to a PC running with all the visual options turned to maximum. PC users will have more options to turn down certain visuals to better accommodate older hardware setups. The only thing the Xbox 360 version will lack is the Elder Scrolls Construction Set for modding. It simply isn’t possible to offer on a console.
Naast deze bekendmaking is ook nog gepraat over de wereld van het spel. Er zou namelijk 16 vierkante kilometer aan grond in de game zitten welke gebruikt kan worden. Door af te wijken van de gebruikelijke paden kunnen nieuwe dorpen ontdekt worden.