Matt Turner, assistent producer voor de game Army of Two van Electronic Arts heeft bevestigd dat de genoemde game de Xbox 360 als lead platform heeft. Het spel is dan ook op dit platform ontwikkeld en is inmiddels overgeplaatst naar de PlayStation 3 om daar verder ontwikkeld en geoptimaliseerd te worden. De man wist wel snel erbij te vertellen dat beide versies gegarandeerd hetzelfde zullen zijn en dat de PS3-versie dus niet gedowngrade zal worden. De PS3-versie krijgt naast dezelfde aspecten ook nog een tilt-sensing feature in het spel erbij verwerkt, zo zegt Turner via de website van Videogamer.
“It’s been led on Xbox 360 and we put it on the PS3. It’s because we have more experience in that medium. The PS3 is fairly new with a lot of development stuff. But as far as the gameplay goes on both consoles it’s the same. There’s no differences.”
De Verenigde Staten delen een ongekende hoeveelheid contracten uit aan Private Military Corporations (PMC, privé-legers) om zo hun wereldwijde aanwezigheid te prolongeren. Dit aantal is sinds de Vietnam-oorlog vertienvoudigd en groeit nog steeds. Als de hiërarchische structuur langzaam begint te vervagen en een land de grip op zijn eigen militaire verantwoordelijkheid verliest, wordt het steeds moeilijker om te zien wie nu werkelijk de macht in handen heeft. Als voormalig Army Ranger die nu onder contract staat bij een PMC, bind je in Army of Two samen met een teamgenoot de strijd aan in missies die het uiterste van je vaardigheden vereisen en je het dodelijkste TWEEmansleger maken. Of het nu met een medespeler van vlees en bloed is of met de unieke computergestuurde partner, Army of Two is een revolutionaire manier om actie-shooters te spelen.