DirectX 11 bevat shader model 5 en multi-core verbeteringen

thumbnail

Microsoft plant momenteel om DirectX 11 API software zo effeciënt mogelijk te maken voor moderne computer hardware. Microsoft zal namelijk de mechaniek van meerdere cores en multithreaded computing gaan ondersteunen en verder verbeteren via hun software. DirectX 11 dient als het Windows display driver model (WDDM) van de volgende Windows versie, daar waar DirectX 10 geoptimaliseerd is voor WIndows Vista. DirectX 11 zal backwards compatible zijn met DirectX 10. Hierdoor zal DX10 hardware dus ook DirectX 11 kunnen draaien en zal bepaalde applicatie programmateur die hierdoor verbeterd kan worden door developers beter te verwerken zijn. Het gaat vooral om multicore CPU en GPU verbeteringen die men zal doorvoeren. Hierdoor ligt de weg ook open voor Nvidia en ATI om meerdere cores op hun videokaarten te implementeren. Ook zal shader model 5 met deze software geïntroduceerd worden.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx