DICE heeft geleerd van de eerste Battlefield: Bad Company game. Dit wil uiteraard niet zeggen dat de eerste titel een mislukking was, maar wil vooral benadrukken dat het team achter de game een nog betere game zal maken dan deel 1 was. Dit heeft Creative director Lars Gustavsson gezegd via de Gamesindustry.
“Voor mij was Battlefield: Bad Company een eye-opener, en ik denk dat de PC-gamers voor lange tijd gezien werden als de hardcore, het meest competitieve puliek. Misschien was dat ooit wel het geval, maar nu zien we ook een zeer fanatiek shooter publiek op de console. De grootste fout die met Battlefield: Bad Company gemaakt werd was het begin van de ontwikkeling. De kijk op de gamer als console publiek, we moeten ze wat vriendelijker behandelen.”
De man zegt dat de shooter al met al zeer goed werd ontvangen en dat steeds meer mensen het spel begonnen te spelen op de console. “Ze zagen hoe een shooter moest zijn op de console, wat je kon verwachten als shooter.” Echter vindt de man dat een beter resultaat gerealiseerd had kunnen worden. “Ik heb het gevoel dat we een beter resultaat hadden kunnen neerzetten om de verwachtingen waar te maken, toch ben ik erg tevreden met het eerdere project.”