Deze games werden naast Concord ook alweer snel offline gehaald

thumbnail

Met de release van Concord zien we dat niet elke game een geweldig leven gegund is. Het spel was vanaf de beta al geen succes en werd al na enkele dagen na de release offline gehaald. Er zijn verschillende games die om uiteenlopende redenen al binnen enkele dagen na hun lancering offline zijn gehaald. Dit gebeurt meestal vanwege technische problemen, onvoldoende spelersaantallen, of negatieve feedback van de community. Hier zijn enkele voorbeelden van games en content die snel na de release offline gingen:

Anthem (2019) – Cataclysm Event
Hoewel de game zelf niet meteen offline ging, had Anthem van BioWare vanaf de lancering last van grote technische problemen en een teleurstellende ontvangst. Een groot deel van de beloofde content, zoals het Cataclysm-event, werd uitgesteld of was niet naar verwachting. Na slechts enkele dagen kwamen er veel klachten binnen, en de online-ervaring was instabiel. Uiteindelijk werd de game niet formeel offline gehaald, maar de ontwikkeling werd na korte tijd vrijwel stilgelegd.

Final Fantasy XIV (2010)
Final Fantasy XIV werd in 2010 gelanceerd als een MMORPG, maar de game had zo veel technische problemen en ontving zulke slechte recensies dat Square Enix besloot de servers binnen een jaar offline te halen om de game volledig te herbouwen. De herlancering in 2013 als Final Fantasy XIV: A Realm Reborn* was een groot succes, maar de originele versie faalde vrijwel direct na lancering.

Battlefield 2042 (2021) – Hazard Zone
De game zelf is nog wel speelbaar, maar ook content binnen een game kan al snel floppen. Battlefield 2042 had vanaf de lancering problemen met verschillende modi, maar vooral de Hazard Zone-modus werd snel verlaten door spelers. De ontwikkelaars stopten enkele dagen na de release al met het ondersteunen van deze modus, omdat er bijna geen spelers waren. Hoewel de game zelf online bleef, werden bepaalde onderdelen snel afgesloten of niet meer ondersteund vanwege de slechte ontvangst.

LawBreakers (2017)
Deze hero-shooter, ontwikkeld door Boss Key Productions onder leiding van Cliff Bleszinski, werd gelanceerd in 2017 maar had al na een paar dagen moeite om een consistente spelersbasis aan te trekken. Door de concurrentie van games als Overwatch stortte het aantal actieve spelers in. Binnen enkele maanden werd duidelijk dat de game niet zou overleven, en de servers gingen uiteindelijk offline in 2018.

Crucible (2020)
Crucible, een free-to-play shooter ontwikkeld door Amazon Game Studios, werd in mei 2020 gelanceerd. De game had echter zo’n slechte ontvangst dat de ontwikkelaars besloten het spel terug te trekken naar de gesloten bètafase binnen enkele weken. Uiteindelijk werd de game in november 2020 volledig geannuleerd en offline gehaald.

Radical Heights (2018)
Radical Heights was een free-to-play battle royale-game, ontwikkeld door Boss Key Productions onder leiding van Cliff Bleszinski. Het spel werd in april 2018 gelanceerd in een vroege toegangsfase, maar kon niet snel genoeg een solide spelersbasis opbouwen, mede door de felle concurrentie van titels als Fortnite. Binnen vijf maanden werd de ontwikkeling stopgezet toen Boss Key Productions in mei 2018 de deuren sloot, waardoor de game effectief offline werd gehaald.

Babylon’s Fall (2022)
Ontwikkeld door PlatinumGames en uitgegeven door Square Enix, Babylon’s Fall was een online co-op actie-RPG die in maart 2022 werd uitgebracht. Ondanks de bekende ontwikkelaar en uitgever kreeg de game enorm slechte recensies vanwege de verouderde graphics, repetitieve gameplay en een gebrek aan content. Het spelersaantal kelderde snel en in september 2022, slechts zes maanden na de release, werd aangekondigd dat de servers in februari 2023 zouden worden gesloten.

  • 5 1 stem
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    1 Reactie
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties
    Griever
    Lid
    3 maanden geleden

    Lijk me toch moeilijker om een goede live service game van de grond te krijgen dan een offline single player game.Misschien kunnen we dan eindelijk toch wat meer van het laatst genoemde krijgen.


    Naar boven
    1
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx