Ken Levine heeft in een interview met de mannen van EvilAvatar weten te praten over de aankomende PC/Xbox 360 game BioShock. Levine is werkzaam bij Irrational Games, de developer van het spel. Zo sprak hij over de keuze van het verhaal. De ontwikkelaar koos namelijk voor het uiteindelijk voor een andere storyline. Het alternatieve verhaal draaide om een religieuze cult. De speler dient als een deprogrammeur die een vrouw uit de handen van de cult moet zien te redden op een tropisch eiland. Uiteindelijk is het dus toch een wat ander verhaal geworden dat zich onderwater afspeelt. Men zou vooral van het idee zijn afgeweken omdat het dan te veel vergeleken zou worden met Far Cry, wat zich ook op een tropisch eiland afspeelde.
Verder wordt gezegd dat met System Shock 2 het ego-shooter genre opnieuw uitgevonden werd. Toen faalde het project echter door te weinig geld, het schaarse personeel, de tijd en het gebrek aan ervaring. Van Bioshock wordt dan ook zeker meer verwacht. De verkoopaantallen moeten in ieder geval hoog gaan worden. Als er echter niet boven de 100.000 exemplaren verkocht worden, zal het spel niet meer opgevolgd gaan worden.
Dan nog iets over de game: Bioshock krijgt namelijk heel wat innovativiteit als we de ontwikkelaar mogen geloven. Het wordt namelijk geen lineaire shooter zoals we gewend zijn. Hieronder verstaan we onder andere een dynamisch training systeem dat in het spel verwerkt zit en welke de spelers achtergrond observeert. Deze helpt de speler als er eventuele problemen zijn. Een voorbeeld hiervan is het helpen bij het verdwalen in het spel.