Mark Williams, technical director bij VooFoo studios, ontwikkelaar van Mantis Burn Racing, heeft gezegd dat hij blij is met de komst van de Xbox One Scorpio. Volgens hem is de console zelfs ook in het lichte voordeel. Via de Gamingbolt vertelt hij:
“Het was over het algemeen al erg moeilijk om een framerate van 60 op de Xbox One te krijgen ten opzichte van de PS4. De Xbox One Scorpio is dus erg welkom. Ik weet nog niet exact de functionele verschillen tussen de Xbox One Scorpio en de PS4 Pro, maar de Scorpio heeft een voordeel op het gebied van geheugenbandbreedte. Dit zal zorgen voor iets meer performance. Het voelt alsof we met de nieuwe consoles een PC-upgrade krijgen, waarbij je een nieuwe grafische kaart toevoegt aan je systeem. Alles zal er een stuk beter uit gaan zien.”
Echt hilarisch hoe jullie het falen van de PS4 Pro proberen goed te praten door te zeggen dat de PS5 in 2018 komt. Die komt er dan echt niet want dan lopen alle PlayStation gebruikers over.
Het is te verwachten dat MS de fouten van de PS4 Pro niet maakt met een betere CPU, meer en snellere RAM en een nog betere GPU. Die gaat de PS4 Pro smoken.
De Potato Masher Pro PC is nu ook al stukken beter dan de PS4 Pro met al zijn problemen die Digital Foundry aan het licht brengt.
Xbox Scorpio zal krachtige zijn maar Xbox heeft zelf gezegd dat de Scorpio een premium toestel is dus de prijs zal niet zo goedkoop zijn,rond 600 euro ongeveer.Ps4 pro zijn de meeste games zijn geen native 4k maar door de checkerboard rendering is het praktisch zo goed als native .Je moet echt al van heel dicht kijken om het verschil te zien. Games die nu in ontwikkeling zijn zullen meer profijt halen uit de ps4 pro dan de games die nu uitgekomen zijn. En volgend jaar als de Scorpio uit komt zakt de prijs van de ps4 pro naar 350… Lees verder »
Zelfs de xbone zal niet native 4k draaien. Dan word het alsnog medium setting waarsch.
2018 komt waarsch de ps5.
AL een tijdje bekend, de scorpio zal GDDR5X geheugen hebben dat op 360Gb/s loopt tegenover de 218GB/s van de pro, ook zal de Xbox bijna het dubbele aantal geheugen beschikbaar hebben, tot nu toe zijn dit de twee grootste knelpunten van de pro waardoor games niet optimaal lopen, volgend jaar word de echte 4K console geintroduceerd.