CEO en hoofd van development bij Gamesfarm, Peter Nagy, heeft via de Gamingbolt zijn vraagtekens gezet bij de backwards compatibility waar developers zich aan moeten houden bij het produceren van games. Games die op de PS4 Pro uit komen, moeten namelijk ook gewoon nog blijven werken op de standaard PS4 en PS4 Slim.
“Het grootste probleem voor ons als developers is de line-up voor de consoles met verplichte backwards compatibiliteit. We moeten dus met meer rekening houden bij het ontwikkelen van games. Je moet rekening houden met meerdere performance platformen. Het levert extra kosten op met weinig gameplay voordelen. Enkel grafisch zijn er verschillen. Ik snap de komst van VR en 4K wel, maar met ook nog eens de Xbox One S en Scorpio moeten we straks met veel rekening houden. De CPU en het geheugen zijn dingen die ons tegenhouden wat betreft de PS4. We ervaren al performance issues met Vikings: Wolves of Midgard. Dit is nog niet heel veel beter op de PS4 Pro.”
Niks bullshit. Beide PS4 modellen zijn gewoon underpowered en doen niet wat ze beloven. Itagaki noemde de Pro ook een leugen en vele Digital Foundry video’s beamen het. Die CPU in de “Pro” is gewoon VEELS te zwak om het geheel goed aan te kunnen sturen. Het is gewoon goedkoop van Sony.
Zit wat in. Je moet je toch aanpassen aan de minder snelle consoles en daar weer de performance op aanpassen.
battlefield is zwaar en draait gewoon 1080p op de pro met high settings.
bullshit developer. wilt gewoon in de belangstelling staan