Dev: 12 gig aan Xbox One Scorpio-geheugen wordt komende 2 jaren niet ten volle benut

thumbnail

Stardock’s CEO Brad Wardell heeft gezegd dat de geheugencapaciteit van de Xbox One ervoor zorgt dat er de komende tijd bijna geen technische limiet meer zal zijn op de console. Via de WCCFtech laat de man weten dat de hoeveelheid van 12 gigabyte aan GDDR5 RAM in de komende jaren niet ten volle benut zal worden. Wardell liet tevens weten om de volledige potentie uit de console te halen, met de low-level API’s als DirectX 12 en Vulkan te halen, dat developers een core-neutrale engine moeten hebben, iets waarin Stardock voorloopt met de Oxide’s Nitrous engine.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    5 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties
    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    Swap files op een harde schijf zijn onwijs langzaam.

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    Een tekort aan memory kun je altijd compenseren door de HDD te gebruiken, al zijn developers daar volgens mij niet zo van, en dat zorgt voor traagheid. Maar klinkt goed dat er zoveel geheugen alloceerbaar is voor games op de Xbox One Scorpio.

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    Wel al een paar games waar analyse sites, zoals VGTech en Digital Foundry, hebben gezien dat de PS4 Pro zijn ideale resolutie en framerates mist door een memory bottleneck, dus ondanks dat misschien veel devs de 12GB niet optimaal zullen benutten is het mooi dat het erin zit.

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden
    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    Overigens heeft Scorpio de mogelijkheid om ongebruikt geheugen te gebruiken als Cache om laattijden enz te versnellen, dus dat is altijd een optie bij games die tussen de 8 en 10GB gebruik schommelen.


    Naar boven
    5
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx