Een bloederige demo
In mijn eerste preview van Dead Rising kon je al lezen hoe gruwelijk deze game gaat worden. Het enige wat ik me toen afvroeg was of deze game wel lang genoeg leuk bleef en niet alleen vet was voor het eerste uurtje. Ondertussen is op Xbox Live de demo van deze game verschenen en ben ik hier mee aan de slag gegaan om een tweede preview te schrijven en zo alvast wat antwoorden te kunnen geven op de vragen die ik in de eerste preview stelde.
Voor ik begin met schrijven over de demo zal ik eerst het verhaal geven. In deze game stap je in de voeten van Frank West, een fotograaf die opzoek is naar een geschikte locatie, waar hij de foto van het jaar kan maken en daardoor weer wat geld te verdienen. Frank krijgt een anonieme tip over een verlaten stad in “the middel of nowhere”. Al tijden is er niets meer vernomen van deze stad, maar wanneer je er aankomt schijnt het overvol met zombies te zitten. Het verhaal is leuk, maar meer niet meer dan dat, we weten natuurlijk allemaal dat dit de rede is om eens flink wat zombies af te slachten.
Er zijn natuurlijk altijd wel wapens die boven andere uitsteken
De demo begint in een gigantisch winkelcentrum, de plek waar deze game zich afspeelt. Je hebt een klein arsenaal aan wapens en de zombies komen in tientallen van verschillende kanten op je af lopen. Het is dus wel duidelijk dat er een flinke slachtpartij aan zit te komen. Als je een eerste groep met zombies hebt afgemaakt ga je eens kijken in een van de vele winkeltjes, waar je genoeg gereedschap kan vinden om meer zombies af te maken. Er zijn natuurlijk altijd een paar wapens die boven de andere uitsteken. Zo is er een winkelwagentje waar je achter kan staan en de zombies in grootte snelheid plat kan rijden en een golfstick waar mee je heerlijk wat ballen mee kan slaan…
Na het spelen wat deze demo kreeg in honger naar meer. Ik wil het gigantische winkelcentrum gaan verkennen en op de meeste brute manieren zombies gaan afmaken. Je wil steeds andere manieren vinden de zombies een kopje kleiner te maken en dat is een van de manieren waarop deze game voor een zo lang mogelijke speelduur probeer te zorgen. Ik kreeg dan ook het gevoel dat ik behoorlijk wat uurtjes zoet ben met deze game. Daar komt nog eens bij dat het de bedoeling is het mysterie rondom de zombies in het winkelcentrum op te lossen wat je doet door verschillende missies te spelen.
Dit kan wellens een heel degelijke game gaan worden…
Mijn twijfels uit de vorige preview zijn gedeeltelijk weg, ik heb namelijk het idee dat deze game weldegelijk voor heel wat speeluren gaat zorgen. Het steeds ontdekken van nieuwe wapens en het onderzoeken van het mysterie zorgen dan ook voor genoeg uitdaging. Dit gepaard met schitterende graphics moet voor een zeer degelijke game zorgen. In Amerika is deze game alvast enthousiast beoordeeld met op dit moment een gemiddelde score van 85 (gamerankings). Ik kan alvast niet wachten tot de game hier in de schappen licht, wat in het midden van september zal zijn.