De mensen die werken aan Darksiders 2 hebben op dit moment nog enige moeite met het ontwikkelen voor de PlayStation 3. Game director Marvin Donald heeft namelijk via de Eurogamer laten weten dat het een ‘pain in the ass’ is om met de console te werken.
“Ik ben geen engineer, maar we hebben al zo’n 5 jaar nodig om eraan te wennen. Ik hoor het nog altijd dat het moeilijk is om met de PS3 te werken. We doen gekke dingen om het beheer van het geheugen te kunnen managen. Op de PS3 worden assets in verschillende categorieën verdeeld en als die overvol raken crasht het systeem. Het is allemaal wat gevoeliger op de PS3 wat dat betreft. Je kunt sommige dingen gewoon niet doen. Dat zorgt voor nogal wat problemen.”
Maar toch krijgt iedereen de multiplatform titels gewoon af, voor beide consoles. Mss wat meer ervaren mensen inhuren, enigste wat ze hebben gemaakt is Darksiders 1, dus ze hebben ook niet echt ervaring, en niet ervaren engineers aangetrokken wss.
Welke dev niet? Alleen de first party devs van Sony die maar aan 1 game tegelijk werken klagen er niet over. De rest allemaal wel.