Crystal Dynamics, een studio van Square Enix, heeft vandaag de nieuwste titel uit de veelgeprezen en bekroonde Tomb Raider-serie aangekondigd: Rise of the Tomb Raider. Het spel verlegt de grenzen voor survival-actie tijdens de feestdagen van 2015.
Op haar eerste avontuur werd Lara Croft gekneed tot een echte overlever, maar ving ze een glimp op van een diepere, geheime wereld. In het volgende hoofdstuk van haar reis moet Lara haar survivaltechniek en verstand gebruiken, nieuwe vrienden vertrouwen en uiteindelijk haar lot als Tomb Raider accepteren.
“Met de kracht van de nieuwe generatie en onze zelfontwikkelde Foundation-engine worden onze dynamische actiemomenten nog epischer. Wereldwijd worden meerdere locaties gevuld met verkenningsruimten: de schitterendste vijandige plekken op aarde die drie keer groter zijn dan voorheen”, aldus Darrell Gallagher, Head of Product Development and Studios bij Square Enix. “Onze digitale acteurs zijn bijna van CG-kwaliteit en na de roep van onze fans luid en duidelijk te hebben gehoord, brengen we de tombes terug in Tomb Raider, in onze grimmige survival-actiestijl.”
Rise of the Tomb Raider borduurt voort op de formule die van Tomb Raider een succes heeft gemaakt, en markeert de terugkeer van Camilla Luddington als Lara Croft. Camilla tilt de acteerprestaties van het personage naar nieuwe hoogten, terwijl Lara haar menselijke grenzen probeert te verleggen en wordt geconfronteerd met de ware betekenis van het heldendom. Crystal Dynamics is trots op het feit dat de bekroonde auteur Rhianna Pratchett opnieuw deel uitmaakt van het schrijversteam, zodat er een verhaal wordt geschreven dat de innerlijke strijd en motivaties van Lara weergeeft tijdens dit cruciale tweede deel van haar reis.