Chromehounds is inmiddels al een tijdje in de winkels te vinden. Speler ondervinden echter tekortkomingen zo blijkt. Het spel draait in feite vooral om de MP, tijd dus voor verbeteringen. Het spel krijgt dan ook binnenkort nieuwe wapens, armor en camouflagepatronen. De vernieuwingen vind je hieronder:
* Light Arms
o WP_SG003: A sniper cannon for fast, furious engagements. Features a smaller magazine to reduce weight.
* Heavy Arms
o WH_HC034: An improved HC1500/D, for those in the know. A giant cannon with massive destructive power.
* Assist Part
o AX_AM002: Additional armor with an enhanced KE defensive profile. It’s shaped to better turn bullets.
* Colour Pattern
o WWII Tricolor Camouflage: A brand new World War II inspired camouflage pattern.
Het verhaal van Chromehounds speelt zich af in de nabije toekomst. De jaren van strijd heeft tot nieuwe gevechtsmachines, de HOUNDS, geleid. Met deze HOUNDS wordt op het slagveld bepaald wie er verliest of wint. Deze machines worden vooral bestuurd door huurlingen. In Chromehounds mag jij als huurling plaatsnemen in één van de HOUNDS.
Chromehounds is geen arcadegame. Je mag het meer als simulatie beschouwen. De HOUNDS bewegen zoals je van zo’n grote vechtmachine mag verwachten. In Chromehounds heb je zes verschillende klasses die elk een eigen HOUND hebben. Deze klasse zijn: Soldier, Sniper, Defender, Scout, Heavy Gunner en Tactics Commander. In elke klasse is je HOUND anders in elkaar gezet en bewapend. Zo heb je bijvoorbeeld de Sniper HOUND. Deze is uitgerust met beperkte armor, maar heeft Sniperguns aan zijn zijkanten hangen. De Heavy Gunner is uitgerust met grote kaliber kanonnen en raketten. Hiermee kan hij bombarderen op lange afstanden. Met dit zware geschut is de HOUND in tegenstelling tot zijn concurrerende HOUNDS langzaam voort te bewegen.