Canessa: Sony en Nintendo krijgen het moeilijk online

thumbnail

Xbox Live Arcade group manager Greg Canessa heeft onlangs in een interview, dat op de website van Next-Gen te lezen valt, gepraat over de toekomstige service van Sony’s PlayStation 3. Zo voorspelt hij dat Sony het erg zwaar zal gaan krijgen, dit vooral door de achterstand die men de afgelopen jaren heeft opgelopen door de ontbrekende service die het Xbox Live netwerk al sinds 2002 aanbiedt: ‘Not to mention the community, the millions of people that use Live, that Sony doesn’t have; they can’t even claim an online customer. It takes a long time to do that. We’ve been in the business with Xbox Live since 2002. We’ve been building upon that success, and it allows Xbox Live Arcade to exist, because we leverage all of those interlying technologies.’

Canessa benadrukt vooral de goede Arcade games die Microsoft op het netwerk aan weet te bieden. Door meer functionaliteiten te bieden en games als Streetfigher in een nieuwe vorm terug te brengen geeft dit de gebruikers ook een soort van retro-gevoel, iets wat Nintendo ook wil gaan bereiken met hun Virtual Console software welke in de toekomst zal gaan verschijnen op de Revolution. Canessa wenst Sony in ieder geval veel geluk toe en zegt dat ze het erg zwaar zullen gaan krijgen aangezien ze nog vrij weinig aanhangers zullen hebben ten opzichte van het Xbox Live netwerk welke al door grote aantallen gebruikers wordt benut.

Greg praat verder ook nog over de strategie van Nintendo. Hij verwacht niet dat er veel grootse games uit zullen komen via hun netwerk waarmee kleine games gedownload kunnen worden welke populair waren in de tijd van de (S)NES en de Nintendo 64. Het zullen volgens hem vooral kleinere games betreffen welke niet door iedereen gewaardeerd zullen worden maar meer door de kleinere kids: ‘We’re taking a much larger view of this space than Nintendo. Arcade is really about small downloadable games of all types. Look at Geometry Wars; it’s our Halo. That’s not a 10-year-old retro title that you’re running on some sort of emulator. That’s a new title that was designed specifically for Xbox 360. We have titles coming from new, independent developers that are coming up with new play concepts and innovative things for the next generation of consoles.’

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx