Borderlands-director: AAA-studio’s spelen meer op safe

thumbnail

Paul Sage, director van Borderlands 3, zegt dat studio’s voorzichtiger zijn geworden. Ze spelen het veilig om te voorkomen dat bepaalde franchises verwoest worden of dat veel geld verdwijnt in het project. Dit omdat er veel geld gemoeid is bij bepaalde AAA-projecten en het risico op falen zo klein mogelijk moet blijven. Het introduceren van nieuwe gameplay mechanics bijvoorbeeld is dan ook een risico dat veel studio’s niet durven te nemen. Via de Gamesradar laat hij weten:

Dit gebeurt gewoon altijd in franchise development. Ik kan even geen specifieke mechanic opnoemen maar veel creatieve features worden terug getrokken. Zie het als een schilderij. Als je op de helft bent lijkt het nog nergens op, dan worden mensen die veel geld erin steken nerveus. Terwijl je even moet wachten op het eindresultaat. Dat terwijl de intenties er wel zijn.

  • 5 1 stem
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    1 Reactie
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties
    Griever
    Lid
    1 dag geleden

    Dat is ook heel goed te zien bij Star Wars Outlaws van Ubisoft.DIe heeft een standaard premie jager verhaal gekregen met een saaie menselijke protagonist.Dat in een wereld waar er zo veel verschillende aliens en krachten bestaan,Was dat natuurlijk een erg veilige keuze.Dat hebben ze dan ook terug gezien in de verkopen ervan.


    Naar boven
    1
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx