Blitzkrieg II

thumbnail

Dit is het tweede deel alweer van Blitzkrieg, al weet ik vrijwel niets meer over het eerste deel, behalve dat deze 2 awards heeft gekregen, één voor de beste wargame van het jaar 2003 en in dat zelfde jaar ook de bezoekerskeuze van wargamer. Maar goed, je hebt het spel net opgestart en komt in een menu terecht wat ver van cool of origineel is. Knoppen hebben geen MouseOver effect dus ik begon al te twijfelen of ze het wel deden. Maar ze deden het gelukkig wel.

Red Alert

Na dat wat tegenvallende menu kwam ik terecht in een wel aardig laadschermpje, uitzicht over het battlefield , met je opdracht erbij en een laadbalk van een rij kogels die zich uitbreiden. Dit laden duurt gelukkig niet al te lang, maar mag toch wel iets korter. Toen ik uiteindelijk het slagveld betrad, kwam er een rustig sfeertje tot mij. Dit alles liet me sterk terug denken aan Red Alert, een game die ik helemaal grijs heb gespeeld. Bij deze game hoef je echter helemaal geen basis te bouwen, die heb je op zich ook helemaal niet nodig. Je hebt enkel een huisje waar je niks mee kan. Je moet het echter wel goed verdedigen, er ligt namelijk een weg naast, en via die weg krijg je al je versterking die je een beperkt aantal malen kunt oproepen. Als versterking kan je tanks, soldaten of bommenwerpers bestellen, deze komen dan direct je beeld binnen vallen en zijn klaar voor gebruik, niks wachten omdat hij nog in de maak is. Als je net versterking hebt gevraagd moet je wel even wachten totdat je weer nieuwe units kan opvragen, maar die tijd duurt zo kort dat je het bijna niet eens door hebt. En het aantal keren dat je erom kan vragen is wel overbodig veel. Het is wel goed dat je dan ook uit landen kan kiezen, zo kan je de kant kiezen van Duitsland, Amerika of Frankrijk. Gevolgen heeft dat niet echt, alleen andere missies, de krachtsverschilen zijn zo goed als miniem, het is erg eerlijk verdeeld. Misschien wel te eerlijk dat je ingame bijna niet door hebt welk land je nou bent. Je moet het maar uit de voortuigen en mannetjes zien te halen.

Het echte alarm

Deze game is naar mijn idee voor vrijwel alle leeftijden geschikt, het is zo makkelijk, je hebt geen strategisch inzicht nodig. Je gooit gewoon een paar bommen op de vijand en de rest bestook je met je tanks en je hebt gewonnen. Je kan rustig even een pauze nemen en de game laten lopen, als je dan terug komt na een tijdje zijn misschien wel iets meer dan de helft van je manschappen dood, maar je leeft vrijwel altijd nog. Dit is zo goed als op elke moeilijkheidsgraad het geval, het is gewoon veel te simpel en complex. Wat betreft de graphics kan ik kort zijn, deze zijn zeker niet fabuleus. Je kan op zich wel duidelijk zien wat iets moet voorstellen, maar er zou een tandje bijgezet moeten worden wat dat betreft. Wat trouwens ook wel raar was, was de computer die plots de helft van mij leger bestuurde, ik kon die units niet selecteren en ze vielen wel gewoon aan. Handig natuurlijk als je voor het eerst zo’n game doet, ook dit zou ik liever anders zien. De game bevat dan wel weer aardige soundeffecten, iets wat mensen vaak over het hoofd zien. Verder is het een standaard game waar weinig over te vertellen valt nog.

Conclusie

Je kan dan wel een kant kiezen, maar je ziet niet echt veel verschil tussen de landen zelf. De grahpics zijn matig, het menu is wel oké en het laadscherm wel aardig. Maar deze game biedt gewoon veel te weinig uitdaging. In de Singleplayer dan, er is gelukkig wel een Multiplayer gedeelte, maar die heb ik helaas niet kunnen testen. Dit zou waarschijnlijk wel voor de nodige uitdaging kunnen zorgen. Verder heeft deze game weinig te zeggen. Ik hou persoonlijk meer van realiteit dan van virtuele Warhammer 40K games, maar ik zou toch eerder voor aloude Red Alert 2 kiezen dan voor Blitzkrieg II. Dit spel zal op 28 september aanstaande in de winkels liggen, in Duitsland alleen dan. In Amerika zal deze ongetwijfeld ook ergens in September gereleased worden, maar de rest van de wereld zal vol geduld moeten wachten toch ergens in oktober dit jaar.


  • Auteur: ASickMind | Genre: Real Time Strategy | Release: 07-09-2005 | Uitgever: Nival Int. | Ontwikkelaar: CDV
    Graphics: | Geluid: | Gameplay: | Besturing: | Replay:

    0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx