Toen Gears of War vorig jaar op Emergence Day uitkwam, 17 november 2006, begon het spel direct al prijzen in de wacht te slepen. Helaas waren er ook een heleboel critici die vonden dat het spel totaal niet vernieuwend of innovatief was. Rod Fergusson, Producer van Epic Games, heeft daar een verdedigende mening tegenover staan. Tijdens de GO3 Conference in Australië vertelt hij namelijk dat innovativiteit helemaal niet het belangrijkste aan gamen is. Volgens hem, en vele fans, is het vooral de fun en de lol die je beleefd aan het spelen van een spel. Het gaat niet zo zeer om vernieuwing, maar om entertainment. De industrie is gebouwd om mensen te entertainen. Wat volgens de beste man wel vernieuwend is, is het schuilsysteem in Gears of War. Fergusson heeft tevens iets verteld over de Crimson Omen, het logo van Gears of Wars. Hij heeft inmiddels weten te melden dat het logo een icoon in de industrie is geworden, iedereen herkent volgens hem meteen dat het gaat om de game Gears of War. Overigens wordt het logo veel gebruikt op o.a. Xbox Live en regelmatig zoeken mensen over de hele Wereld het logo op voor bepaalde zaken.
Abonneer
0 Reacties
oudste