Battlefield: 1943 is een groot succes op Xbox Live Arcade en Playstation Network. Zelfs de uitgever, Electronic Arts, had niet verwacht dat het zo’n succes zou zijn en moest al na een paar uur meer servers opzetten. Veel PC gamers kijken uit naar 1943 voor de PC want het is een spirituele remake van Battlefield: 1942. De PC versie zou later uitkomen. Vandaag meldt de producent van Battlefield: 1943, Gordan Van Dyke, in een interview dat zij nog langer moeten wachten. Battlefield: 1943 is verschoven van september 2009 naar het eerste kwartaal van 2010.
Gordan: “Wij hebben nog geen Frostbite (DICE’s game engine) project op de PC uitgebracht dus we hadden geen start fundament toen we aan het PC project begonnen. Er zijn ook veel verschillende en unieke uitdagingen die de PC ons biedt waardoor we het spel hebben verzet naar vroeg volgend jaar. Dingen zoals DirectX 9 en 10, grotere aantal spelers (tot 32 spelers), een brede randapparatuur ondersteuning etc. Het was en is dus zeker de goede beslissing om het spel uit te brengen wanneer dat spel kwalitatief dik in orde is”.
Lekker, moeten we nog langer wachten totdat we mods kunnen maken o.0
heb um toch al op de xbox, moet zeggen dat ik het eigenlijk niet meer spel..