Amazon Games-baas Christoph Hartmann heeft gesproken over de nieuwe Tomb Raider die in de maak is bij het concern. Volgens de man verloopt de ontwikkeling gestaag, ondanks de perikelen die er zijn geweest tussen ontwikkelaar Crystal Dynamic en Embracer, moederbedrijf van Crystal Dynamics. Via de VGC kunnen we lezen dat het spel nog altijd volop in ontwikkeling is. Crystal Dynamics had vorig jaar te maken met flink wat ontslagenen toen Embracer ging saneren. Dat heeft de studio inmiddels succesvol achter zich gelaten, zo zegt Hartmann.
De lat voor de nieuwe Tomb Raider ligt ontzettend hoog. Hoe langer er ook gewerkt wordt aan de game, hoe hoger de verwachtingen komen te liggen. Het is een grootse taak maar alles verloopt volgens plan. Er zijn geweldige ideeën op dit moment en we gaan deze binnenkort met het publiek delen.
De laatste Tomb Raider-games vormen een reboot van de klassieke serie, met een focus op een jonge Lara Croft en haar ontwikkeling als avonturier. De trilogie bestaat uit Tomb Raider (2013), Rise of the Tomb Raider (2015) en Shadow of the Tomb Raider (2018). Deze games combineren actie, avontuur en puzzels in diverse exotische omgevingen. De nadruk ligt op overleven, verkennen van oude tombes, en het gevecht tegen zowel de natuur als menselijke vijanden. De spellen ontvingen lovende kritieken voor hun realistische graphics, sterke karakterontwikkeling van Lara en de mix van verhaalgedreven gameplay met uitdagende puzzels.
Fallout en Tomb Raider zijn voor mij gewoon de leukste games die ik ooit heb gespeeld denk ik, uitzonderingen van vroeger daar gelaten natuurlijk (Half-Life, Quake III etc.). Ik kijk dan ook zeer uit naar een nieuw deel van Tomb Raider, zou voor mij een instant-buy zijn.