De Nintendo Wii U zal een achievementsysteem krijgen welke vergelijkbaar is met dat van de Xbox 360 en PlayStation 3. Echter worden ontwikkelaars niet verplicht om hiervan gebruik te maken. Dat heeft Reggie Fils-Aime bekend gemaakt via de Kotaku. Volgens hem moeten ontwikkelaars zelf de keuze krijgen om wel of niet achievement points toe te voegen aan een game. Nintendo introduceerde voor het eerst een accomplishments systeem voor de Nintendo 3DS met de Street Pass service.
Van mij hoeft Nintendo geen achievements in te voeren. Achievements zijn leuk, maar zorgen ook dat je bepaalde games misschien speelt voor de achievements en niet meer voor je plezier. Betrap me er zelf ook op, dat ik soms een game speel die ik anders never nooit niet zou spelen. Wil eigenlijk weer mn games 100% voor de fun spelen, en achievements zorgen er wel voor dat veel mensen dat niet meer doen. Nintendo moet het gewoon invoeren of helemaal niet invoeren. Nu gaan ze er beetje half in hangen, de ene game wel en de andere game krijgt geen… Lees verder »
Word tijd dat ze die gaan toevoegen. Geeft toch een extra motivatie om achievements/trophies te halen.
Dit kun je beter wel doen zoals op de 360, want daar is ook al jaren geleden bewezen dat mensen een game langer spelen omdat ze alles willen halen. Als je dat systeem niet zou verplichten, dan kunnen mensen ook denken dat bepaalde games minder waard zijn. Heb je als ontwikkelaar een beetje vertrouwen in je product, dan gooi je er zo een stuk of 50 in, los van die van eventuele DLC. Het is gewoon leuk ze te halen en dat plopgeluidje te horen wanneer je weer een achievement hebt gehaald. Bovendien kunnen sommigen heel uitdagend zijn en dat… Lees verder »