Wright: Spore moest de Sims verslaan, niet Half-Life

thumbnail

Will wright van Maxis heeft gezegd dat het doel van Spore was het succes van The Sims 2 te kunnen evenaren met hun nieuwe game en dat het doel niet was om een nieuwe revolutie in te slaan met hun game zoals Half-Life dat deed in het verleden. Reviewers zouden hierdoor de titel te veel vergeleken hebben met de hoogst gerankte games ooit, waardoor de scores relatief laag uit lijken te vallen. “We waren erg gefocust op deze game en vooral op het maken van een game die bedoeld is voor vooral de casual gamers van dit moment. Spore heeft meer diepgang dan The Sims had. Maar als we kijken naar de metacritic score van Sims 2, welke rond de 90 ligt, en kijken naar een game als Half-Life, die zo’n 97 scoort, dan leek voor ons al langer duidelijk dat we moesten gaan voor een vergelijkbaar verkoopresultaat zoals bij The Sims 2 het geval was met daarbij ongeveer een zelfde score.” Op dit moment scoort het spel echter niet onbehoorlijk. Op Metacritic scoort het spel gemiddeld een 87, met als lage uitschieter een 7 uit 10 score van Wired.

Meer lees je via de Eurogamer.net.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx