Na tien jaren is het wel duidelijk dat de game Wild voor de PlayStation 4 en 5 niet meer lijkt te verschijnen. Wild Sheep Studio creative director, Steven ter Heide, heeft gezegd dat de game niet langer meer in ontwikkeling is en geannuleerd lijkt. Deze geruchten gingen eerder ook al. Via de PSL lezen we dat de game zich op een dood spoor begaf en dat de ontwikkeling een ware hel is geweest. Het spel begon in 2014 als een PlayStation 4-exclusive maar sinds 2021 is er niet meer gewerkt aan de titel. De problemen begonnen toen Michel Ancel de studio verliet. Hij zou ook verantwoordelijk zijn geweest voor slecht management en een giftige werksfeer bij Ubisoft. Ter Heide zegt niet officieel dat de game geannuleerd is, maar zegt dat er niet langer meer actief gewerkt wordt aan het spel.
Wild was een ambitieuze open-wereld survivalgame in ontwikkeling door Wild Sheep Studio, onder leiding van Michel Ancel, de Franse gameontwerper die vooral bekend is van de “Rayman”- en “Beyond Good & Evil”-series. De game werd voor het eerst aangekondigd in 2014 tijdens de Gamescom, en was exclusief in ontwikkeling voor de PlayStation 4.
Wild was bedoeld om zich af te spelen in een prehistorische open wereld, waarin spelers een sjamaan bestuurden met het vermogen om met dieren te communiceren en hun krachten te benutten. Spelers konden verschillende dieren besturen, zoals beren, vogels, vissen en meer, elk met unieke vaardigheden die nodig waren om puzzels op te lossen, vijanden te bestrijden of de wereld te verkennen. De game zou zich afspelen in een immense, dynamische wereld die varieerde van dichte bossen tot open vlaktes en besneeuwde bergtoppen.
Jammer want ik vond het spel er best interessant uit zien met haar eerste concept arts. Een game in de wildernis die draait om open-wereld overleven.