Vandaag kondigt Ubisoft aan dat Watch Dogs meer exemplaren heeft verkocht op de eerste verkoopdag, dan elke andere losse titel ooit uitgebracht door Ubisoft.
Watch Dogs is een van de meest langverwachte en veelgeprezen games van 2014 en spelers stonden te popelen om ermee aan de slag te gaan. Recensies prijzen Watch Dogs om de hacking-gameplay, breedheid van content en de diepgang van de openwereld-ervaring. Het volgende wordt benadrukt in de recensies:
– “Watch Dogs werd enorm goed ontvangen bij de E3 in 2012. Niet voor zijn uiterlijk, maar voor wat het beloofde: een echt nieuwe manier om openwereld-games te spelen, wat verder gaat dan simpelweg kunnen kiezen waar je heen kan en wat je wilt doen. Of je nou te voet of bent of achter het stuur zit; Watch Dogs komt die belofte na.”¹ – Edge, 8 van de 10
– “Het is immens, divers en uiterst gedetailleerd.” ³ – IGN, 8.4 van de 10
– “Indrukwekkend.” ⁴– The Escapist, 9 van de 10
– “Originele en diepgaande gameplay, intelligent leveldesign en immersie gegarandeerd” ² – Jeuxvideo.com, 18 van de 20
Ubisoft’s CEO Yves Guillemot is trots op het succes van Watch Dogs, en zegt:
“Watch Dogs is een geweldige prestatie en onze teams mogen trots zijn dat de creativiteit, innovatie en de vele uren die zijn geïnvesteerd in de game, hun vruchten afwerpen. Het is prachtig om te zien dat zo veel spelers genieten van de game. Het bewijst dat Watch Dogs de code gekraakt heeft voor het ontwikkelen van een nieuw blockbuster-IP en een werkelijke new-gen ervaring.”
Watch Dogs vindt plaats in Chicago en plaatst spelers in de schoenen van Aiden Pearce, een briljante hacker wiens crimineel verleden tot een gewelddadig familietragedie leidde. Spelers hacken Chicago’s centrale besturingssysteem (ctOS), wat de infrastructuur (beveiligingscamera’s, stoplichten, openbaar vervoer en meer) van de stad aanstuurt en informatie over de inwoners beheert. De game gebruikt de nieuwe Disrupt-engine om de spelwereld zo realistisch mogelijk tot leven te brengen.