Warner Bros. Interactive Entertainment kondigt vandaag Middle-earth: Shadow of Mordor aan. Deze next-generation, third-person action game brengt een origineel verhaal over wraak en verlossing, dat zich afspeelt in Midden-aarde. Middle-earth: Shadow of Mordor wordt ontwikkeld voor PlayStation®4 en PlayStation®3 computer entertainment systemen, Xbox One, het alles-in-een games en entertainment systeem van Microsoft, het Xbox 360 games en entertainment systeem van Microsoft en Windows PC.
In Middle-earth: Shadow of Mordor nemen gamers de rol aan van Talion, een dappere jager wiens familie voor zijn eigen ogen afgeslacht werd in de nacht dat Sauron en zijn leger terugkeerden naar Mordor, enkele ogenblikken voor hij zelf gedood werd. Talion wordt weer tot leven gewekt door de ‘Spirit of vengeance’. Talion, met de gaven van Wraith waagt zich naar Mordor om iedereen, die hem kwaad heeft gedaan, te vernietigen. Tijdens zijn persoonlijke wraaktocht ontdekt Talion de waarheid achter de Spirit die hem dwingt, leert hij meer over de oorsprong van de Rings of Power en gaat hij uiteindelijk de confrontatie aan met zijn ware aartsvijand.
“In Middle-earth: Shadow of Mordor ontdekken spelers het donkere en persoonlijke thema van wraak in een wereld waar elke beslissing een consequentie heeft, die zelfs na de dood blijft bestaan”, aldus Samantha Ryan, Senior Vice President, Production and Development, Warner Bros. Interactive Entertainment. “De game introduceert nieuwe op maat gemaakte gameplay mechanismen in het actie genre, die zeer belonend zullen zijn voor de spelers”.
Iedere vijand die de speler tegenkomt is een uniek individu dat zich onderscheidt door zijn persoonlijkheid, sterktes en zwaktes. Via het Nemesis System worden vijandelijke relaties en karakteristieken bepaald door de acties en beslissingen die de speler maakt om persoonlijke aartsvijanden te creëren. Deze onthouden wat de speler doet en passen zich ook aan de speler aan en zijn verschillend in elke gameplay sessie. De game biedt een unieke ervaring voor elke speler, doordat zij hun eigen gevechten, vijanden en beloningen kunnen creëren in een dynamische wereld, die de keuzes van de spelers onthoudt en zich daaraan aanpast.
En deze game gaat WB wel fatsoenlijk patchen??? War in the North was qua co op het grootst mogelijke drama op de consoles. Constante bugs en vastlopers, behalve in de singleplayer, terwijl die game qua co op zo leuk was om samen te spelen. Ik kan het nog steeds niet opbrengen om die laatste 3/4 achievements te halen, mede door die beroerde co op. Speel War in the North maar eens, game kost bijna niets meer, en kom er zelf maar achter. WB heeft of geen bet? testers, of hele slechte of lak aan alles. Helaas zijn zoveel studio’s tegenwoordig… Lees verder »