Ondanks alle positieve reacties tot dusver omtrent Mirror’s Edge voelde EA Dice’s Nick Channon zich verplicht om het een en ander rondom de game verder uit te leggen. In een interview met de QJ website wist de man namelijk duidelijk te maken dat het spel bewust in een first person view is ontwikkeld en dat men ook goed heeft nagedacht over de keuze van de verhaallijn, de controls en het kleurendesign, welke apart overkomen. De motivatie voor de first person view mogen duidelijk zijn: De speler zou hierdoor meer betrokken zijn met de hoofdrolspeelster, Faith. “Het is belangrijk als speler dat je weet wat je hoofdrolspeler zelf ziet, en dat is in deze game het geval. Vooral in een game waarin je springt, rent, en naar ladders vliegt, is het belangrijk om te weten wat de hoofdrolspeelster zelf ziet. We wilden een connectie scheppen tussen Faith en de speler, daardoor voel je jezelf vaak meer voldaan dan wanneer je een karakter vanuit een third person perspectief ziet. We zijn blij met wat we hebben gedaan en waarvoor we hebben gekozen.”
Abonneer
0 Reacties
oudste