Keiji Inafune, hoofd van de research & developement en de online business sector bij Capcom heeft uitgelegd waarom men Devil May Cry 4 niet meer Sony-exclusief heeft gehouden en ditmaal voor het eerst ook uitbrengt op een Microsoft platform. De uitleg is in principe logisch als je kijkt naar de onderstaande beredenering:
Until now it’s been hard for us to develop multi-platform games, but recently we have developed this development engine that allows us to develop a game in the engine and then put it on to PS3 and 360. Developing Dead Rising and Lost Planet helped flush out everything in the development tool system — which is now pretty much complete, aside from the usual upgrades — so we decided to use that engine, make it for the 360 and the PS3 with Devil May Cry 4.
Capcom legt dus uit dat men de engine ditmaal eindelijk multiplatform heeft kunnen maken. Bij de ontwikkeling van Dead Rising en Lost Planet heeft Capcom dan ook de engine wete te ontwikkelen en deze is nu bijna helemaal klaar. Aangezien het met deze grafische motor mogelijk is om games te produceren voor zowel de PS3 als voor de Xbox 360 is het volgens hen logisch dat ze de games ook op beide uitbrengen.