George Harrison heeft in het blad Game Informer vertelt dat Nintendo overweegt om 2 controllers bij de Revolution te stoppen. Zo wordt er nu beweert dat dit niet zomaar zal zijn, er zullen namelijk spellen zijn waarbij 2 controllers ondersteunt worden. Dit was overigens duidelijk te zien in het promo filmpje (hierbij werden de twee controllers gebruikt als virituele drumstokjes). Nog helemaal zeker is alles dus nog niet, maar er wordt zeker één controller bijgeleverd. Overigens zij Harrison dat het produceren van de Revolution controller erg duur is, Nintendo heeft dus reden genoeg tot bedenking.
Om de virtuele wereld met heel je lijf te evenaren is een tweede controller niet onhandig. Nu kun je bijvoorbeeld met 2 pistolen tegelijk schieten. Ook voor de ontwikkelaars is dit niet nadelig, zo halen ze nu alles uit de Revolution wat er in zit.
In dit interview liet de heer Harrison nog wat meer los: “Ja, ons doel is om op de markt te komen met een prijs die iets aantrekkelijker is voor een groot publiek.”
Zo werd er eigenaardig genoeg vertelt dat Nintendo de afgelopen generatie veel van Playstation geleerd. Hoe belangrijk het is om een brede en gevarieerde spellencatalogus te hebben, en dat het niet altijd persé de krachtigste console hoeft te zijn die het best verkoopt: “Wat we ons ook zijn gaan realiseren is dat de reputatie van een spelcomputer al grotendeels wordt bepaald in het eerste jaar. Je moet voor veel spellen zorgen, niet alleen bij de lancering, maar vooral ook in de maanden daarna. Het moeten ook echt goede solide titels zijn. Bij de GameCube hadden we dat niet, integendeel, nadat die was gelanceerd gebeurde er een half jaar lang vrijwel niets interessants. Op het moment dat je je dat begint te realiseren hebben de mensen hun mening over je console al gevormd, en het is het heel lastig om dat later nog te beïnvloeden.”
Hij vergelijkt de uitdaging die Nintendo te wachten staat bij het promoten van de Revolution met de uitdagingen die men had toen men de geflopte Virtual Boy probeerde te verkopen.
“Je kunt niet gewoon de gameplay laten zien, dan zullen mensen het verschil niet begrijpen.” Vervolgens mijmert Harrison over oude game-commercials waar je nog mensen op de bank zag zitten die het spel speelden. Tegenwoordig doet niemand dat meer, maar Nintendo-commercials voor de Revolution zullen misschien toch weer wat meer die kant op gaan.
[EDIT] Ik moet me bij deze excuseren voor het kopiëren van bovenstaand interview (dit omdat de bezoekers van deze site erg boos waren). Dit interview is door de jongen van Games.blog vertaald van Engels naar Nederlands (wat waarschijnlijk erg veel tijd heeft gekost).