Take-Two CEO Strauss Zelnick heeft gezegd dat games naar verhouding eigenlijk veel te goedkoop zijn als je kijkt wat je ervoor terug krijgt. De man vertelt via de PSU dat er eigenlijk een belachelijk lage prijs gehanteerd wordt ten opzichte van de waarde van games voor spelers.
Wat betreft onze prijzen voor entertainmenteigendommen is het algoritme feitelijk de waarde van het verwachte entertainmentgebruik, dat wil zeggen de waarde per uur maal het aantal verwachte uren plus de eindwaarde die door de klant wordt waargenomen.
Je zult zien dat dit in elk soort entertainmentcategorie het geval is. Volgens die norm zijn onze prijzen nog steeds heel erg laag, omdat we vele uren betrokkenheid bieden, is de waarde van de betrokkenheid erg hoog. Dus ik denk dat de sector als geheel consumenten een geweldige prijs-kwaliteitsverhouding biedt.
Tja, je zou ze eigenlijk per game verschillend moeten maken. De een hanteert een singleplayer van 50 uur, de ander een van 4 uur. Dan kun je best iets meer of minder vragen denk ik. Waarom moeten games ook altijd 50 uren aan gameplay bevatten? Ik speel liever 3 uurtjes met veel plezier, dan dat het maar gerekt wordt en gerekt wordt naar een middelmatige campaign.