Sony heeft een patent aangevraagd voor applicaties in combinatie met artificial intelligence systemen dat onervaren spelers helpt om de juiste wapens in games te kiezen. De SegmentNext laat weten dat het patent vorig jaar is aangevraagd bij het United States Patent and Trademark Office. Sony wil daarmee frustraties bij gamers voorkomen. Spelers die verkeerde keuzes maken, of beter gezegd, niet de optimale keuzes maken in games, zouden sneller gefrustreerd zijn in games. Sony zou de speler ervan bewust maken dat bepaalde wapens door andere spelers als succesvol ervaren zouden worden. Hoe deze notificaties precies weergegeven worden is niet duidelijk. Het is ook nog niet zeker dat Sony de technologie daadwerkelijk voor de PlayStation zal gebruiken.
As understood herein, players of computer simulations such as computer games are often tasked with selecting a virtual weapon for use in the game. As further understood herein, inexperienced players often do not make the optimum choice, leading to frustration. In some examples, the instructions are executable to identify the virtual implement at least in part using at least one machine learning algorithm processing images of the previously-played simulation. In non-limiting embodiments the instructions are executable to identify the second player as being an inexperienced player in need of the recommendation at least in part using at least one machine learning algorithm processing information pertaining to the second player. The virtual implement may include a virtual weapon or a virtual vehicle. The instructions may be executable to recommend to the second player a hand in which to wield the virtual implement.
Ik kan me er weinig bij voorstellen, pak je een wapen, en krijg je ineens een popup, je kunt beter een ander wapen pakken…