Kaz Hirai heeft in de laatste editie van het Official PlayStation Magazine bekend weten te maken dat gelukkige developers het juist een uitdaging vinden om met de PlayStation 3 te werken. Sommige programmeurs zouden koppijn van de console krijgen en veel moeite hebben met de architectuur en dev-kits van de console. Hirai is echter blij dat dit momenteel het geval is.
“Als je kijkt naar de PlayStation 2 in diens vroegere jaren, dan hoorde je veel klachten rondom de moeilijkheid om games te maken voor het platform. Het was dan ook makkelijker op de Dreamcast bijvoorbeeld. Als developers bij ons zouden komen en vertellen dat het een eitje is om te ontwikkelen voor de console, dan is dat slecht in een technologisch standpunt en zouden wij ons zorgen gaan maken. Kijk maar eens over 4, 5 of 6 jaar wat voor games er dan gerealiseerd worden met de kracht die de PS3 met zich meebrengt”.
“If you look back at the commentary we received when we launched PS2, there was a lot of talk to the effect that ‘It’s very difficult to program for’ and ‘It’s easier on a Dreamcast’. It’s happened before,” Hirai told OPM, acknowledging that PS3 is a more complex animal for developers to work with compared to its rivals. “If they came back and told me, ‘PS3? We can do this in a heartbeat,’ that would be worrying because what it is telling me is that we’re not pushing the envelope from a technology standpoint.”
Alles lees je na via de website van Gamesradar.