Dit is niet zomaar een persbericht; dit is de kans om met vrienden een competitieve game te spelen op ÉÉN TELEFOON! Should Shoot is een snelle, strategische game vol actie en sociale dynamiek.
Should Shoot maakt gebruik van een enkel iPhone scherm en laat daarmee mensen op unieke wijze met elkaar spelen. Tap, mik, sleep en laat je vinger los om te schieten. Blijf je emoties te baas wanneer je dreigt te verliezen en sla jezelf op de borst na een winnende pot. Er zijn drie verschillende modi te spelen waarbij je objecten moet ontwijken en elkaar kapot moet zien te knallen. Overweldig je de tegenstander met een barrage van projectielen of speel je afwachtend en behoud je reserve munitie voor dat laatste beslissende schot? Should Shoot beloond vaardigheid, agressie en tactisch inzicht met face to face “bragging rights”.
Hoewel de game bedoeld is om met anderen te spelen, kun je ook aan de slag met een van de twee single player modi. In Bal moet je voorkomen dat een bal de lijn raakt. Dit doe je door projectielen af te vuren en zodoende de bal uit de weg te kaatsen. In Raket, moet je een raket ontwijken en kun je jezelf helpen door er op te schieten. Het hebben van de juiste timing is hier van groot belang. Beide speltypes zitten vol uitdagingen, vrij te spelen extras en je kunt het bovendien opnemen tegen de beste spelers op de leaderboards.
Should Shoot is gemaakt door Emiel Kampen, onafhankelijk game designer bij Prrrpl, playability docent aan de HKU (Bekende Alumni: Jan Willem Nijman, Rami Ismael (Vlambeer), Adriaan de Jongh, Sherida Halatoe) en is host van het TV programma Gamekings.
Should Shoot is vanaf 29 januari verkrijgbaar in de Apple App Store. Geen advertenties, geen bullshit, maar gewoon een mooie prijs van €2,99. De Internationale release van Should Shoot zal in februari volgen.