Rockstar topman Sam Houser heeft duidelijk gemaakt dat er verschillen zullen zijn tussen de Xbox 360 en PlayStation 3 graphics in Grand Theft Auto IV. De verschillen werden al eerder opgemerkt maar de woordvoerder van Rockstar weet deze inmiddels nu ook zelf te bevestigen. Echter zullen beide versies niet veel van elkaar afwijken en is het moeilijk om er een te prefereren boven de ander. Houser zegt in ieder geval dat de PS3-versie een leuke manier van renderen heeft. Zo is er een soort van ‘softness’ (soort waaseffect) aangebracht waardoor het allemaal wat warmer oogt, en er toch niet als een blur-effect uit ziet. Beide versies hebben volgens Houser hun voor- en nadelen en hij is er dan ook van overtuigd dat beide games nek aan nek zullen strijden om de beste positie. Je kunt het gesprek hier nalezen.
There’s a slight difference in the way they look. I think that’s to do with really low-level technical stuff that I’m not the guy to explain. The 360 games have a certain look to them; PS3 games have a certain look to them. I like the way [the PS3] renders. There’s a certain kind of softness without being blurry — some warmth to it — and then there’s a certain more clinical element to how the 360 looks. Both have plusses and minuses.